Mindfulness

Μία από τις πιο σημαντικές καινοτομίες στο τομέα της ψυχοθεραπείας και της προσωπικής ανάπτυξης είναι η Mindfulness.Έχει φτάσει πλέον σε μια τέτοια φήμη που πριν λίγα χρόνια φαινόταν αδιανόητο, όμως δικαιολογείται από τα κλινικά αποτελέσματα και  τις νευροφυσιολογικές μελέτες. Ακριβώς επειδή έχει γίνει «μόδα» είναι εύκολο να παρεξηγηθεί ενώ αξίζει μια ιδιαίτερη προσοχή. Η συνεχής πρακτική της έχει πράγματι αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματική στη μείωση του στρες και στις παθολογίες που σχετίζονται μαζί του. Στην ανακούφιση συμπτωμάτων που σχετίζονται με οργανικές παθήσεις και σε γενικές γραμμές στην προώθηση θετικών και βαθιών αλλαγών στη συμπεριφορά, στάση και αντίληψη του εαυτού, των άλλων και του κόσμου.

Ο Αμερικανός γιατρός Jon Kabat -Zin της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης, ξεκίνησε το 1979 να εφαρμόζει την mindfulness ως θεραπευτική παρέμβαση στο άγχος, στο στρες και στην κατάθλιψη, σε ομάδες καρκινοπαθών και ατόμων με αυτοάνοσα νοσήματα.
Σήμερα 20.000 περίπου ασθενείς έχουν ολοκληρώσει το πρόγραμμά του  και μέσα από αυστηρά επιστημονικές μελέτες που διεξήγαγε με την ομάδα του, απέδειξε την αποτελεσματικότητά της και έτσι ηTIMEεξώφυλο 2014 πρακτική αυτή εξαπλώνεται σε όλο το δυτικό κόσμο.

Η Mindfulness είναι η αγγλική μετάφραση της λέξης Sati στη γλώσσα Pali που σημαίνει «ενσυνείδητη προσοχή». Στον ψυχολογικό τομέα η Mindfulness σημαίνει ουσιαστικά «ενσυνειδητότητα» των σκέψεων, των ενεργειών και των κινήτρων.
Η έννοια της Mindfulness προέρχεται από τις διδασκαλίες του Βουδισμού (Vipassana), του Ζεν και της πρακτικής διαλογισμού γιόγκα, αλλά μόνο πρόσφατα η έννοια της αφομοιώθηκε και χρησιμοποιήθηκε ως ένα αυτόνομο (stand-alone) μοντέλο σε ορισμένες ψυχοθεραπείες στην Ευρώπη και στην Αμερική.
Εννοούμε δηλ. την πρακτική της γνώσης και συναίσθησης μέσω του διαλογισμού, όχι ως μια μορφή έκστασης, ούτε ως μια μυστικιστική θρησκευτική κατάσταση.

Η Mindfulness είναι στη πράξη μια μορφή διαλογισμού δυτικού τύπου, γι΄αυτό απαιτεί χρόνο, ενέργεια, αποφασιστικότητα, σταθερότητα και πειθαρχία.
Αποτελείται από ένα σύνολο ασκήσεων που εκπαιδεύουν την προσοχή, την ενσυναίσθηση, τη συνειδητοποίηση της παρούσας στιγμής.  Αναπτύσσει την ηρεμία του νου.
Κατά τη διάρκεια της πρακτικής δεν υπάρχει κανένα αποτέλεσμα που θέλουμε να πετύχουμε, κανένας συγκεκριμένος στόχος που πρέπει να επιδιώξουμε, δεν υπάρχει σωστός ή λάθος τρόπος να κάνουμε τις ασκήσεις ή να αισθανθούμε, αλλά απλώς να επιτρέψουμε στον εαυτό μας να δεχτεί οποιαδήποτε εμπειρία, σκέψη, όπως είναι, χωρίς να θέλουμε να την αλλάξουμε, χωρίς να προσπαθήσουμε να την ελένξουμε και χωρίς να την επικρίνουμε.
Αυτό μας επιτρέπει να βιώσουμε πλήρως και συνειδητά την παρούσα στιγμή, να παρατηρήσουμε αυτό που συμβαίνει και να το γνωρίσουμε.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ Η MINDFULNESS

  • Σε όποιον επιθυμεί, στην υγεία ή στην ασθένεια, να υπερβεί τα όριά του και να επιτύχει ένα υψηλότερο επίπεδο ευημερίας.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΩΦΕΛΗ ΤΗΣ
Η συνεχή πρακτική της επιφέρει αλλαγές σε:

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ και ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

  • Μείωση του άγχους
  • Μεγαλύτερη ικανότητα διαχείρισης των δύσκολων καταστάσεων της ζωής
  • Ανοίγει το δρόμο για τη δυνατότητα βίωσης νέων επιλογών, συνειδητών και λειτουργικών για την ενσυνειδητότηταπροσωπική ευημερία
  • Περισσότερη δύναμη για τη διαχείριση των συγκρούσεων και των προβλημάτων
  • Μεγαλύτερη γνώση της λειτουργίας του νου, του τρόπου ερμηνείας και πρόβλεψης
  • Επιταχύνει την ψυχοθεραπευτική διαδικασία
  • Μειώνει την επιθυμία αλκοόλ και άλλων ουσιών
  • Χρήσιμη στα προγράμματα διακοπής καπνίσματος
  • Δημιουργεί μια αίσθηση εσωτερικής γαλήνης και ηρεμίας

ΣΩΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ

  • Βελτιώνει το άσθμα
  • Μειώνει την αρτηριακή πίεση
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
  • Αυξάνει την αθλητική απόδοση
  • Μειώνει το χρόνιο πόνο

Θυμίζουμε ότι η δημιουργία μιας σταθερής καθημερινής πρακτικής είναι το κλειδί για να αποκομίσετε τα παραπάνω οφέλη.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014 – ΑΝΟΙΓΜΑ ΟΜΑΔΩΝ MINDFULNESS 
ΚΥΚΛΟΣ 8 ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ, 1 δίωρο την εβδομάδα.
Το πρόγραμμα θα αναρτηθεί αρχές Σεπτεμβρίου στη σελίδα Mind+HeartLab

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ: εξατομικευμένες οδηγίες για το ξεκίνημα της πρακτικής σας
στη mindfulness ή για να ενισχύσετε και να εμβαθύνετε την καθημερινή σας πρακτική.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ : 210.6892263 και 6945559732

 

Advertisements